.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران ؛ بر سر سه راهی!
ازنمایندگان اصفهانی تا نمایندگان مازندرانی؛ مسئله این است!
یزد،کرمان،سیستان،سمنان،فارس،لرستان و حتی اصفهان دریا و جنگل،هوایی معتدل،بارش فراوان و خاک حاصلخیز ندارند و از این حیث در مقایسه با شمال ایران و به خصوص مازندران فقیرند.اما...

شمال نیوز : استان مازندران نگینی است که در سرزمین عزیزمان ایران میدرخشد. مواهب خدادادی و مناظر طبیعی بکر آن در ایران زمین حیرت آور و برای تمام ایرانیان نعمتی ذی جود و برای ما اهالی طبرستان فرصتی مغتنم و با ارزش است.

مازندران از مناظرطبیعی و دست نخورده ای برخوردار است که علی الاغلب استان های کشور از آن محروم و بی بهره اند. جنگل و دریا،آب و هوایی معتدل،خاک حاصلخیز و بارش فراوان، بسیار در ایران کمیاب و بعضا نایاب است.

یزد،کرمان،سیستان،سمنان،فارس،لرستان و حتی اصفهان دریا و جنگل،هوایی معتدل،بارش فراوان و خاک حاصلخیز ندارند و از این حیث در مقایسه با شمال ایران و به خصوص مازندران فقیرند.

از طرفی دیگر  راه های زمینی سه گانه با پایتخت،بندر و اسکله ،فرودگاه،ساحل دریای خزر،راه آهن قدیمی شمال و از این قبیل ساخته های انسانی نیز در مازندران کم نیستند و بهره برداری بجا از آنها و توسعه و ترمیم مستمرشان، روند پیشرفت استان را سرعت می بخشد.

یک خبرگزاری  در گزارش دو سال پیش خود تحت عنوان "اقتصاد مازندران و راه های نرفته" به برخی مشکلات مدیریتی و سیاستی استان اشاره کرده و در جان کلام میگوید ؛ ممالک توسعه یافته و بخصوص اروپا ظرفیت های مشابه اقتصادی و طبیعی با مازندران دارند اما این(مازندران) کجا و آن (اروپا) کجا!؟

باید در جواب به چرایی عدم توسعه استان با وجود ظرفیت های فراوان طبیعی،اقتصادی و حتی انسانی به عاملی اشاره کنیم که در کنار سوء مدیریت های گذشته و همچنین عدم توجه دولتهای مختلف به استان میتواند مورد توجه واقع شود ؛

"نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به علت بحران آب علی رغم توسعه چشم گیر استانشان در برابر نهاد ریاست جمهوری تحصن کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به استانشان شدند!" اما آیا نمایندگان ما گامی موثر و هماهنگ در راستای توسعه استان برداشته اند ؟ گامی که هم تلنگری جدی برای دولتیان باشد و هم امیدواری برای اهالی مظلوم مازندران به ظاهر سرسبز و ثروتمند و در واقع رنجور از محرومیت هایی که برخی از مسئولان نمی خواهند آنرا بپذیرند .

"روحیه ستاندن حق!"

بله ، حق دادنی نیست بلکه ستاندنی است.

به خلق و خوی مردم استانهای توسعه یافته ای چون تبریز (آذربایجان شرقی) و اصفهان و اشتیاق مسئولین و نمایندگان آنها برای توسعه کمی و کیفی استان های خود نگاه بیاندازیم و آنوقت آن را با مازندران مقایسه کنید! مازندران بخاطر دارا بودن مواهب طبیعی فراوان که از این لحاظ نسبت به بسیاری از استان های کشور پیشرو است، مسئولین ملی را تحریک کرده که از توسعه هم جانبه استان دست برداشته و قدری به دیگر استان های کشور که شرایط طبیعی مازندران را ندارند کمک رسانی کنند.

میزبانی از قریب به 20میلیون مسافر نوروزی که حجم گسترده ای از تخریب مناظر طبیعی را به همراه می آورد اما همین علت هم منجر به تکمیل پروژه آزادراه تهران - شمال نمیگردد چه فایده ای دارد؟

قطب گردشگری کشور بودن در حالی که منجر به آزادسازی سواحل و توسعه راه های ارتباطی درون شهری و برون شهری استان نمیشود چه منفعتی دارد؟

قطب کشاورزی ایران بودن با تولید قریب به 50 % برنج کشور که با واردات بی رویه محصولات کشاورزی هندی و پاکستانی تباه میشود و سود و منفعت نداشته اش هم به جیب واسطه گران می رود چه ارزشی دارد؟

حال عده ای میگویند همین کشاورزی و گردشگری کجدار و مریض را رها کرده و استان را صنعتی کنیم!

امید است که دولت تدبیر و امید، استاندار محترم و مسئولین استان بریا دردهای بیان شده چاره کار را بیاندیشند،ان شاء الله تعالی.

سهیل مختاری


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارگر 2 مهر 1393
کارگران مازندران که از نمایندگان استان خیری ندیدند . نساجی در بدترین وضعیت قرار دارد و حرکتی از نمیاندگان استان شاهد نیستیم جز فروش زمین های با ارزش ان که درد ما را بیشتر می کند . از نمایندگان اصفهان یاد بگیرید که چگونه متحد هستند .
فریدونکناری 2 مهر 1393
یک اینکه دریای مازندران یا کاسپیان که تمام دنیا ان را بااین نام می شناسند این نکته کوچکی نیست انها هم از این نکته های کوتاه نگذشته و به اینجا رسیده اند . من از همه مردم سوال دارم زمانی که ارز هفت تومنی همه اش به استانی برود پیشرفت نمی کند استان اصفهان سالی سه بار بودجه می گرفت یکی از مجلس دومی از دولت که خیلی پر و پیمان بود و دیگری از رهبری. ولی در مازندران مسولین نمایندگان و استاندارن .... همان بودجه هایی که یک بار هم می گرفتند و به اندازه بودجه یک شهر کوچک اصفهان هم نمی شد درعین بی لیاقتی خود ان را پس می فرستادند (برای خودنمایی)
فریدونکناری 2 مهر 1393
در اصفهان به مازندرانی هامسخره می کنند ومی گو یند شما برای انکه به جایگاه بالاتری بروید جای پای هماستانی خود راخالی وزیرابش را در بالادستیش می زنید ونتیجه اش این است که هردو سقوط می کنید وما اصفهانی ها برای پیشرفت وجای هم استانی خود را در مدیریت و... گرفتن پیش بالا دستی اورفته وتعریفش را می کنیم ونتیجه اینکه هم استانی مان به جای بالا تر وما جا ی اورا می گیریم نمونه در استان ما هم اقای کردان که اقای توکلی بخاطر بردن ابروی ایشان او را دق مرگ کرد در صوتی که اکثر نماینده گان مدرک انها مثل اقای کردان است لطفا شمال نیوز نترس ومنتشرکن
- 2 مهر 1393
خاطره اي دارم كه مجبورم بيان كنم. درمازندران پروزه چوب وكاغذ قبل از انقلاب شروع وحدود 80درصد پروزه اجرا شد وبعلت انقلاب متوقف شده بود.پس از سپري شدن چند سال مقرر شد با تغيير ماشين الات وكشور سازنده پروزه اجرايي شود.نمايندگان استان كه دران زمان استان گلستان هم با مازندران يك استان راتشكيل ميدادند باهم جدال ميكردند اين پروزه درشهر انها اجرا شود وفقط به شهر خود فكر ميكردند نه به استان .در اثر اين درگيريها اجراي پروزه چند سال مسكوت ماند . به علت اين درگيري نمايندگان استان با هم دولت تصميم گرفت كه پروزه دراستان خوزستان اجرايي شود.با اين مانور نمايندگان استان دست از خصومت با همديگر كشيدند وپروزه كاغذ سازي دراستان ادامه يافت.
دانشجو علوم پزشکی ساری 2 مهر 1393
با تشکر از شمال نیوز و آقای مختاری با یادداشت های جذاب و دانشجو پسندشون
امیدواریم که نمایندگان ما هم به اصفهانیا برسند!
مهدی 2 مهر 1393
وقتی یک سال از عمر دولت نگذشته نماینده های ساری و مسئولینشون همه همو غمشون شده چرا بابلی ها و بهشهری ها پست گرفتند و ساروی ها نگرفتند چطور میخوان پشت همدیگه واستنو بفکر گرفتن بودجه واسه استان باشن؟
اخه کجای دنیا همچین چیزیو شما میبینید؟
اینا بفکر مردم هستند یا فقط پست ومقام خودشون؟
حالا شما انتظار دارید پشت هم باشند؟
یا جنگ بهار نارنج راه انداختن باهم
واقعا وقتی دیروز که به ساری رفته بودم وقتی دیدم بزرگ ورودی شهر نوشته شهر بهار نارنج ساری فقط خندم گرفت خنده ای که واقعا گریه داره که اخه چرا باید سر این مسائل کوچیک دوتا شهر به جون هم بیافتن
خب شما که میدونستین 10 ساله ورودی شهر بابل همچین چیزی نوشته
خب شما یه اسم دیگه ای میذاشتید چیمیشد؟//!!
واقعا واسمقابل هزم نی که چرا ؟
اخه دلیل این جنگا چیه؟
واقعا قصد خدمته؟؟؟؟/
مردباش ثبت کن
پاسخ ها به این نظر
شهرام اطاقسرایی 3 مهر 1393
سلام برادر چون اینها شناختی که ازهم دارن انتخاب می کنند خودت که چندتا دوست هستید میخواهید سفر برین باغربیه میرید. نه شناختی نه ازکارایی همدیکر خبرندارید شناخت اینها هم این جورانشاالله که روبه جلو باشیم
نا شناس 3 مهر 1393
شما فکر نمیکنید عمده دلایل بدبختی و عقب موندگی مازندران نیروهای بابلی هستند که سی سال و اندی در راأس استان هستند؟برای آزمون و خطا هم شده یکبار بابلی ها دست از لابی بردارند و بگذارند در استان شایسته سالاری اتفاق بیفتد شاید استان حرکت رو به جلویی داشته باشه.اآزموده را اآزمودن خطاست,بهتره فرصت به غیر بابلی ها داده بشه.درمورد بهار نارنج اگر تقلیدی هم توسط ساری صورت گرفته از بابل نبوده بلکه از شیراز که از قدیم الایام به این نام شهره بوده صورت گرفته.ظاهرا بابلی ها فقط با بهارنارنج شدن ساری مشکل دارند و شهرهای دیگهو بلامانع میبینند پس چطور میشه ازشون انتظار داشت در سمت مادام العمر ریاستشون توقع پیشرفت و عدالت در استانو داشت.سارویه(نام قدیمی ساری):شهر شکوفه های طلایی و زرد/نشان از باغات مرکبات.شمال نیوز عدالتو رعایت کن و کامنتمو درج کن.متشکرم
مهدی 2 مهر 1393
عزیزم اگه بابلی ها مشکل داشتن که اینهمه پست کشوری بهشون نمیدادند
بعدشم اگه عقبموندگیی هم هست بخاطر اینه دوستان نمیذارن مدیرا کار کنن
چرا مهندس شفقت استاندار مازندران بود نتونست کاری کنه ولی بعدش شد استاندار بوشهر استاندار نمونه شد؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه ایشون بابلی نبودن؟؟؟
پس دوستان نمیذارن مدیرا کار کنن
راجب بهار نارنجم بهتون بگم شما تو اون 10 سال واقعا تابلوی بهار نارنج و ندیدین ورودی شهر بابل؟
تو اون 10 سال کجا بودین؟؟؟؟؟؟؟
شما که از حساسیت دوتا شهر خبر دارین پس چرا اینکارو کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا مسخره اس
پس عمدی تو کار عریرم
بدون تعصب حرف بزن
اینم مرد باش ثبت کن
ساری 5 مهر 1393
ضمن احترام به همه دوستان
شهر بهار نارنج مال شیرازه
نا شناس 3 مهر 1393
وقتی صداقت سلامت جای خود را با معامله و زدو بند عوض کنه وضع بهتر از این نمی شود.
محمد93 3 مهر 1393
نمایندگان اصفحان یک دستند ولی نمایندگان مازندران همدیگرو نمیتونن ببینن
غریبه 3 مهر 1393
با سلام و خسته نباشید و تشکر از این خیر آقای رمدانی عزیز لطفا بحث منطقه آزاد شدن امیر آبادم یه پیگیری بفرمائید مردم در جریان باشند بهتره ممنون میشم از شما .
سلمان زارع گلمایی 3 مهر 1393
انقدر نماینگان مازنی دنبال زیر اب زدن هم هستن دیگه وقن اینو ندارن برن برا استان کاری انجام بدن.....تا کی باید مازندران چوب مدیرانی رو بخوره که اصلا به فکر خدمت به استان وشهرشون نیستن
کارمند بازنشته 3 مهر 1393
امیدواریم که دولت تدبیر و امید و آقای روحانی که بیشترین رای را از مازندران کسب نموده اند به استان ما بیشتر توجه کنند امیدواریم و ان شاء ا... نمایندگان مازندران هم صد البته بیشتر
علی 3 مهر 1393
اقا مهدی عزیز ایا فکر نمی کنی شماهم داری یک طرفه میری وفکر استانی نداری وبه فکر شهر بابل هست؟ چرا من که دراستان مازندران مسولیتهای استانی داشتم چه بسا که از دوستان بسیار خوب بابلی استفاده می کردم وفرقی برای ساری وبابل و... نمی گذاشتم ولی دوستان بابلی ما چطور ؟ شما سری به ادارات شهرستان ساری بزنید حتما در هر اداره ای چند نفر از عزیزان بابلی می بینید ولی درشهر شما درادارات شهرستان بابل چند نفر ساروی می بینید؟یادم نمی رود در زمان مدیرکلی اموزشوپرورش مازندران اقای کریمیان مدیرکل وقت رئیس اموزش وپرورش بابل را از بهشهر فرستاده بودند ولی بازاریان و... مانع شدند چرا؟ اگر باور نمی کنی برو وتحقیق کن ؟ حتی کارمندان اموزش وپرورش هم رئیس غیر بابلی را نمی پذیرفتند؟ چرا؟ حالا شما بحث شهر نارنج را مطرح میکنی ؟ نه ساری شهر بهار نارنج است ونه بابل؟ چرا؟ از خیابان های ان معلوم است چقدر نهال نارنج در این دو شهر بعد از انقلاب کاشتند ؟ اقا استان مازندرا ن خود یک کلان شهر است؟خدا نیامرزد کسانی را که مارا به این روز در اوردند که هرکدام ساز شهر خود را می زنیم واین شد وضعیت شهر های ما یکی از دیگری بدتر البته از نظر عمران وابادانی وتوسعه ؟با پوزش از همه عزیزان ونخبگان شهرستانهای بابل وساری و...
پاسخ ها به این نظر
محمد از لاریجان 3 مهر 1393
برادر جواب سوال شما در خود سوال نهفته هست اونم اینکه منظور از ادرات ساری ،ادارات کل استان هست . اینکه مکان ادارات کل در ساری هست دلیل نمی شود تا کارکنان آن اداره که امورات استان را برعهده دارد همگی از ساری باشد. بهتر است کمی دیدمان را بازتر کنیم.
مهدی 2 مهر 1393
علی اقا اگر تفکر استانی هست اگه همه مسئولین بابلی به قول بعضی از دوستان بفکر بابل هستند میشه بپرسم چرا دو شهرستان ساری وبابل که از نظر جمعیتی تقریبا تو یک سطح هستن که البته بابل بعد جدا شدن میاندرود از ساری مقداری بیشتر میباشد چرا بودجه شهرستان ساری 2 برابر بابل می باشد؟
اگر بحث مرکزیت و جمعیتی است که از کل استان برای کار های اداری به ساری می ایند باشد
مگر بابل جمعیت متغیر نداره؟
بابل فقط 48 هزار دانشجو داره تو دانشگاهاش که اکثرا غیر بومی
با توجه به بحث اقتصادی و تجارت روزانه چقدر از جمعیت های شهرهای اطارف به شهر بابل می ایند ؟؟؟؟؟؟/
با توجه به مراکز درمانی که خودتونم در جریان هستید روزانه از کل استان چقد ر به بابل می ایند؟
من خودم کارشناس شهرسازی و کارشناس ارشد شهر سازی هستم همه این حرفام مطالعاتیه که خودم انجام دادم
جمعیت شهر بابل شاید با اعتصاب امیرکلا و روستاهای با فاصله کمتر از 2 کیلومتر که از امکانات شهری استفاده میکنن در شب به 310000نفر برسه ولی این جمعیت در روزبه بیشتر از نیم میلیون نفر میرسه حالا منهای ماشین هایی که شبانه روز از مرکز شهر بابل عبور میکنن به دو مسیر اصلی امل بابل وبابلسر
ایا این درسته یه کمربندی 15 سال طول بکشه؟؟؟؟؟؟
حالا خودتون قضاوت کنید
مرداويج 3 مهر 1393
با سلام عرض أدب و احترام خدمت مسولين سايت و كاربران محترم و همچنين خدمت نويسنده محترم،اقاى نويسنده محترم شما مى فرماييد كه اغلب استانها شرايط مازندران رو ندارند!نه خير دوست عزيزم بايد بگويم هيچ استانى به غير از گيلان كه شباهت زيادى با همسايه شمالى خود داره ،ثروت و پتانسيل عظيم مازندران رو ندارند ولى افسوس!اميدوار به اينده چون اينده از ان مازندران و گيلان هست با اين همه ثروت عظيم و خدادادى بى شك.پيروز و سربلند باشيد
مازندراني 3 مهر 1393
راههاي پيشرفت استان به اختصار؛1-ديدن يكپارچه استان به شكل يك كلانشهر2-استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه هرنماينده را به نماينده كل استان تبديل ميكند3-تمركز گرايي به سمت شهر به جاي توزيع نامتقارن امكانات به سمت روستا4-تغيير پراكنش جغرافيايي شهرهاي استان ازسيستم خطي فعلي به سيستم چند هسته اي ازطريق ساخت يك شبكه بزرگراهي 5-محوريت مركز استان در تمام مباحث تصميم گيري ،برنامه ريزي واجرا بعنوان مركز ثقل وپيشاني توسعه استان
نا شناس 3 مهر 1393
تفکر بابلی مانع پیشرفت مازندران است.... آب لفور رو هم دارن میگرن ما خودمون آب نداریم....والسلام
بسيجي جانباز گمنام 3 مهر 1393
در سال‌هاي دفاع مقدس بنا به ضرورتي 5سال در اصفهان زندگي كردم. علت رشد و توسعه استان اصفهان، در يك جمله كوتاه به نظرم اين است: مديريت صحيح و با برنامه مديران مسئول آن استان، تلاش و پشت‌كار مردم خوب و دوست‌داشتني آن است و همياري و تعامل همه اقشار وهزينه كردن مادي و معنوي اقشار مختلفش مي‌باشد.
امّا به عنوان يك مازندراني بايد اعتراف كنم: بي برنامگي، روزمره كاركردن، پاي همديگر و مسئولين را گرفتن و به زيرآب كشيدن شده كار اكثريت ما. مي‌گوييد نه؟ لطفا به كامنت‌هاي عزل و نصب استان كه در سايت ها نوشته مي‌شود نظري بياندازيد اكثراً جنگ زرگري‌هاي بابل ساري - بهشهر ساري - چالوس نوشهر و...
خداوند سرنوشت هيچ قومي را تغيير نمي‌دهد مگر خود آن قوم با اعمال درست و صحيح سرنوشتشان را تغيير دهند.
مهدی 3 مهر 1393
پس مرد نیستی اقاجون
ثبت نکردی 2 تا نظرمو
جمع کن سایتو بره
بزن ساری نیوزنه شمال نیوز
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 4 مهر 1393
حساس نشو حساس نشو
مازنی ریکا 3 مهر 1393
آفرین احسنت بدرستی اشاره فرمودید جناب فریدونکناری تا این خصلت ناپسند و زشت در وجود ماندرانیها باشد نه استان ما به رشد خواهد رسید نه فرزندان ما به رشد و تعالی . زیراب زنی و غیبت برای مردم استان ما ارزش شده که نیاز به انقلاب فکری و فرهنگی هست که یک زد ارزش تبدیل به اررزش شده است .
دانشجو 3 مهر 1393
نگارنده محترم جناب آقای مختاری؛ از اینکه با حوصله وبا رعایت ملاحظه مسولین ونمایندگان به برخی از ظرافتها ومطالبات بحق مردم فهیم وولایتمدار وقدردان استان پرداختید ، بعنوان یک دانشجوی مازندرانی ازشما تشکر میکنم .ولی نکته اینجاست که اولا نه استانداران 3 دهه اخیر ونه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شناخت دقیقی از استان ، ظرفیتها وپتانسیلها ونیازمندی های استان ندارند، دوما برنامه ی در خور تامل وبا پشتوانه مطالعات میدانی و منطقه ای وبا بهره گیری از نظرات دلسوزان وصاحب نظران رشته ها وحوزه های تخصصی نداشتند واگر هم ادعای داشتن برنامه ای را داشتند سطحی ، کلی وکلیشه ای بوده.، سوما اینکه هرکدام از این گروهها که انصاب ویا انتخاب میشوند چون جزو شایسته ترینها در بین گزینه های مطرح نیستند لاجرم با لابی گری ورقابتهای ناسالم به این مناسب ومسولیتها دست می یازند لذا وقیتی به مسولیت رسیدند یا بدنبال ادای دین به افراد وگروههای تاثیر گدار در انتصاب وانتخاب خود هستند ویا بدنبال تخریب افراد وگروههای منتقد ویا احیانا مخالف هستند .وخلاصه کلام اینکه اولویت کاری وماموریت اول این بزرگواران پرداخت بدهی ودین به افراد وگروههای ذینفود ، ودر این رهگذر وقصه تکراری ، خروجی کار وکارنامه مدیریتی ونماینده گی همین قصه غم انگیزی است که شما نویسنده محترم با طرافت به ان اشاره کردید .امیدوارم روزی راشاهد باشیم که استان مازندران محروم از محرومیت پنهان و توسعه نیافتگی خارج ونگین ارزشمند کشور عزیزمان ایران شود .آمین یا رب العالمین. (شمال نیوز اگه واقعا بیطرفی این کامنت رو کامل درج کن)
تهرانی 4 مهر 1393
چه چه معنی داره!!جای به اون سرسبزی وزیبایی نابود بشه اصلا شمال جای صنعتی شدنه!؟!!با صنعت گردشگریش وکشاورزیش چند برابر شهر های صنعتی در امد زایی داره تازه با صنعتی شدن شمال شاهد الوده شدن و در نهایت نابودی اون باشیم وقتی جاهای بی اب وعلف کم نداریم چرا باید شمال زیبا وسر سبز رو نابود کنیم!!؟؟
نا شناس 5 مهر 1393
آزادراه تهران شمال نبايد ساخته شود ، مازندران نابود خواهد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.